Szanujemy Twoją prywatność. Nie nawidzimy SPAMU tak jak Ty i nie robimy tego w trosce o jak najlepsze relacje z Tobą. Tworzenie konta oznacza, że odpowiadają Ci Warunki korzystania z usługi ,firmy Polityka prywatności oraz Warunki korzystania z plików cookie.


Dlaczego warto mieć bloga firmowego


2

0

3 min
Zdjęcie na licencji Fotolia.

Masz firmę. Chcesz żeby zaistniała w internecie. Zakładasz więc stronę internetową i czekasz, aż zrobi się na niej tłoczno od nowych zainteresowanych klientów. Tymczasem... Nic się nie dzieje. Zirytowany poprawiasz pozycjonowanie, zmieniasz szatę graficzną, redagujesz informacje… I złościsz się, bo sytuacja się nie poprawia.


Czy problem leży w stronie internetowej? Ależ skąd. To tak jakbyś obwiniał rybę, że kiepsko wspina się po drzewach, a konewkę o to, że nie radzi sobie z odtwarzaniem muzyki. Przeznaczeniem ryby jest pływanie, a konewki podlewanie. Strona internetowa służy do informowania. Jeśli będziesz od niej wymagał, aby przysporzyła Ci klientów, zbudowała autorytet firmy czy umożliwiła swobodny kontakt z klientem, będziesz skazany na ciągłą frustrację.

Po to właśnie warto mieć bloga firmowego. W przeciwieństwie do strony internetowej jest to narzędzie charakteryzujące się dwukierunkowym kanałem komunikacji, co oznacza że jest otwarte na dyskusję z odbiorcą. Drugą główną cechą bloga jest jego świeżość. Ludzie szukają nowości. Na stronie internetowej aktualizujesz informacje rzadko i tylko wtedy, kiedy to konieczne. Blog nastawiony jest na proces, ciągłe stawanie się - odbiorcy czekają na świeże treści.

Infografika przygotowana na potrzeby artykułu przez agencję interaktywną nanei.pl

Poniżej znajdziesz pięć najważniejszych powodów, dla których powinieneś prowadzić bloga firmowego.


1. Dobrze prowadzony blog oznacza ruch na stronie.

Ludzie w internecie chętnie dzielą się tym co znajdą, a co okazało się dla nich pomocne lub ciekawe. Jeśli twój blog firmowy zostanie wypełniony interesującą, ekspercką treścią ludzie będą się nią dzielić, a co za tym idzie - odwiedzać Twoją stronę.


2. Blog buduje autorytet i kreuje pozycję eksperta.

Załóżmy że jestem organizującą ślub przyszłą panna młodą. Zaglądam do internetu w poszukiwaniu informacji na temat dekorowania sali weselnej. Czy w pierwszej kolejności kliknę pierwszy z brzegu link do strony internetowej losowej firmy dekoratorskiej? Bardziej prawdopodobne, że wybiorę raczej artykuł “Siedem złotych zasad przystrajania sali weselnej” bądź “Trzy najczęstsze błędy popełniane przez panny młode przy wyborze dekoratora”. Gdy przeczytam artykuł i uznam go za pomocny, chętniej zajrzę na stronę firmy, która go stworzyła. W końcu skoro tak profesjonalnie o tym pisze, to prawdopodobnie się na tym zna!


3. Blog pozwala na kontakt z klientem i postawienie się w jego roli.

Jak często zastanawiasz się nad potrzebami swojego klienta? Blog pozwoli ci otrzymać bezpośrednią odpowiedź od samego zainteresowanego. Aby napisać tekst na bloga musisz znaleźć interesującą klienta tematykę, a to zmusi Cię do przyjęcia jego perspektywy. Im lepiej zrozumiesz potrzeby klienta, tym precyzyjniej odpowiesz na nie poprzez nadanie kierunku rozwoju swojej firmie. W skrócie: jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, pisz bloga.


4. Google lubi świeże treści.

Giphy.com

Wyszukiwarki promują te strony, które są systematycznie aktualizowane. Jeśli Twoja strona jest zakurzona, to taka już pozostanie, chyba że Ty zainicjujesz na niej ruch. Czekanie aż zrobi to za Ciebie przeglądarka lub użytkownicy jest bezcelowe. Istnienie w internecie to nie perpetum mobile; musi być napędzane coraz to nowymi kąskami treści.


5. Twoja konkurencja prowadzi bloga

Czy to dobry powód żeby prowadzić bloga? Niestety tak. Co więcej - jest to wystarczający powód żeby prowadzić bloga. Jeśli Twoja konkurencja ma bloga, a Ty nie, to już zostałeś w tyle. Użytkownicy będą widzieli w Twoim konkurencie większego eksperta, niż w Tobie. I to już po kilku minutach spędzonych na researchu w internecie. To działa w obie strony! Twoja konkurencja nie ma bloga firmowego? Masz więc okazję być o krok przed nią!


Podsumowując: blog się opłaca i szybko staje się nieodzownym partnerem strony internetowej. Czy są jakieś minusy w tym rozwiązaniu? Owszem, jest jeden.

Pisanie bloga jest czasochłonne. Prowadzenie bezwartościowego bloga nie ma sensu, a tworzenie profesjonalnych tekstów wymaga wysiłku i czasu. Nie zawsze wystarczy być ekspertem w danej dziedzinie, trzeba jeszcze umieć te informacje sprzedać odbiorcy w przystępny, ciekawy sposób. Teksty w internecie rządzą się swoimi prawami. Dlatego czasem bardziej opłacalne jest znalezienie kogoś, kto zrobi to w naszym imieniu i zrobi to dobrze. 


Komentarze ( 0 )